Thursday 8 March 2012

haa sekarang baru gua perasan(part1)

 
assalammualaikum semua ye!!!!haaa gua bajet macam ramai yg bace blog gua hah pedulikkan!!!!mari kite berbual jom sekarang gua dekat kayy ell tapi gua rase gua sekarang macam kat bangladesh pong ad kat jawa tengah pong ade haa dekat vietnam pong ade*haaa gua saje tuleh "pong" tiru setat azhar idrus haaa jgn bagi kaki jgn bagi kaki

disebalik hiruk pikuk jalan raya baru gua pasan eh jap nak bagitau ni pes taim gua dtg kayy ell tanpa kedua bodigad gua terima kasih ye.haa nak ckp sampai sampai gua beli kopok leko sengget dapat lima mahal kau!geram je gua tengok muke abg tu naseb baek gua tak bagi kaki.gua datang dengan seorang manusia iaitu anak mak gua merangkap anak ayah gua jugak dan jugak merupakan kakak abang abang gua serta adik kepada along gua haa tak dilupakan jugak kakak kepada adik adik gua merangkumi kakak gua jugak lah maknenye dak?



sampai dekat pudu je haa ni gua nak cakap gua datang naek bas je mak gua cakap train mahal!ok sampai sampai dekat pudu je gua terus amek lrt tu gua baling terus dekat sogo haa ni gua tipu dah jangan gelak jangan gelak haa gua terus nak beli token punye lah peghak gile gua walaupun ni bukan pes taim gua naek lrt tapi ni pes taim gua tgk ye nak beli token gune mesen salunye kalau nak beli token pegi kaunter kan.ha ni betul ye.tak payah buat muke sinis boleh tak!!!*tetibe emo.lepas tu gua dari pudu nak pegi gombak naek lrt patutnye tros je sampai gombak.paham tak ayat gua?ha paham kan gua bukan tules urdu.tapi disebabkan kelalaian manusia yang membawak gua kitorang benti dekat kl sentral haaa pastu tujuh hennget gua melayang macam tu je!!tujuh hengget kau!!kalau tujuh rupiah gua tak heran macam tu je gua baling..fuhhhhhh*gua kasik bunyik sikit.jadi dengan itu gua terpaksa beli lagi token dan kali ni gua tak peghak dah sebab berpeluh kau tak tau!malas gua nak memeghakkan diri gua.nak sampai kat gombak tu meminum mase jugak le dengan rempet rempet manusia dalam lrt tu sabo je lah gua haih!dah le gua bawak beg plastik letak selipe gua sumpah macam kampung gile gua mase tuh!!apa motif gua nak eksplen sume ni??



haa tadi tu baru intro gua.ni baru nak masuk cerita haaa sekarang semua sila tgk title atas tu.haa sekarang baru gua perasan.ni bukan lah gua nak cakap ape tapi gua dah lame perati dan sebagai rakyat malaysia yang prehaten gua nak ulas sedikit sebanyak pasal kemasukan orang luar ke negara tercinte gua ini iaitu ape anak anak??? ye malaysia ye anak anak.gua tak tahan dah dengan keadaan sekeliling ye bile pegi kedai makan mesti dia tanye macam ni."ya pak mau makan apa sih?ya kok lauknya banyaq guwe kasi sama lho menu lagiin atau lho mau itu gorengan?"mau maqan apa sih?ada lauk ape ye kak?oo sekarang guwe bikinin itu clepod(claypot) lho mau enggak?nak je gua jumpe peri dalam sinetron bawang mase tu nak mintak supaya gua boleh bertutur dalam bahase indon gua tak sanggup eksiden lagi pon takde gunenye kalau gua boleh cakap korea ingat org korea datang malaysia nak bukak gerai ke.orang korea datang nak melalak ade la.



haa ni datang buat semak negara org je merempat kat bawah jambatan  heyy lu ingat orang malaysia takde yang tidur bawah jambatan ke?banyak lagi orang malaysia yang xd tempat tidur disebabkan pendatang asing rembat jambatan tu buat port dme hamboih siap buat langsir lagi nak seperate bangla jawa dgn vietnam.kenapa gua mention 3negara tu je?sebab warga china datang tak tidur dekat bawah jambatan deme tidur dalam hotel. dan disebabkan oleh kerana itulah*wahh menangis ckgu bahase melayu gua*tahap kemiskinan warga malaysia meningkat.ni gua google search lu orang tau.haa sebab gua belajar ekonomi mase skola hari tu jadi gua tau serba sebanyak tentang ni hahaha tetibe gua rase nak gelak pulak.



gua nak carik sampai duaribusebelas tapi takde pulak ni mesti najib tak bagi tunjuk kat orang malu lettew dia dok peghabeh duet ghakyat dok beli cincin bini dia si rosmah puaka hahaha.gua gelak lagi.kenapa ye tahap kemiskinan di negara malaysia ni maken melampau?sebab peluang pekerjaan ke?mungkin hampir sume peluang pekerjaan untuk golongan tak mahir habis dibolot oleh warga asing.gua macam yakin pulak dengan stetmen gua kali ni.sape setuju dengan gua korek hidung sekarang.kalau lu orang tgk orang yang buat rumah ni hampir sume mamat jawa gua cakap.kekadang kat belakang rumah tetibe dengo orang melalak ingatkan pontianak rupenya org endon hiburkan hati sambil bancuh simen.gua ngintai jugak mane tau sesat sorang orang melayu ke tapi bulu ketiak pon gua tak nmpk yang gua nmpk tauke deme lah kompem cine punye dari jauh nampak mate sepet.susah nak nampak melayu kalau ad pong salunye dekat kampung le.eh gua cakap ni bukan nak menghina ke ape.tapi uolss sume tgknye..ekonomi dalam bandar ngan luar bandar banyak beza weh banyak!adakah sebab memang org melayu malas?adakah sebab memang org cine rajen?adakah sebab tu??adakah?tu gua tak tau lu tanye najib.haa jap eh nanti gua sambung part 2 even takde org bace pong..internet lembap gua benci!



No comments: