Saturday, 17 March 2012

anak dara hai!!!

okey sekarang mari ikut ye..maen sampai habis jgn berenti tetibe!


assalammualaikum kum ape kombet bet ape betmen men ape mentol tol ape tola la ape laksa sa ape satu tu ape tunang nang ape nangka ka ape kayu yu ape?u bodoh!


hahah panjang kan intro gua?sape yg habeskan sila korek hidung dan calit kat dinding sekarang.


okay sekarang semua dah tengok tajuk?
dasyat tak dasayt eh gua typo..dasyat tak dasyat tajuk dia?boleh gegar satu jelatek wehh!!


berdasarkan tajuk gua yang memang sentiasa gempak ni.
gua nak ucapkan ribuan terima kasih kepada ustazah2 pilihan dan imam2 muda yang sudi meluangkan masa membaca entry gua ni


gua tau blog gua comel ada banyak hati.sume dpt sorang satu jgn berebut ye,hahaah jap gua rase gua dah kelaen ni


okay gua masuk terus ye?haa ingat jadi anak dara ni senang ke?susah tau susah!
mengikut pengalaman gua yang masih dara sunti haa gua dah la cun gila wehh!!ok stop.haa ikut pengalaman gua kan..


gua bangun pagi je mak gua dah hidangkan 2 bakul baju yang perlu disidai tambah satu lagi dalam mesen basuh penuh nak mampos!bile tengok bakul tu gua takde mood langsung nak gosok gigi.rase nak tido je.dalam hati gua dok fikir nape mak gua tak sidai tadi.huwaaa!!!!!


eh tak cukup dengan tu mak gua hadiahkan gua pinggan penuh dalam sink dan juga periuk2 di atas meja..dengan talam nye lagi..haa betapa heart attack nye gua bangun pagi dah kene buat cam2 keje..darah pon tak sempat mengalir dengan lancar lagi.dalam hati gua mang sumpah seranah adik2 gua makan tak reti basuh pinggan


haa lupa gua nak cakap kat rumah gua la paling tua.abang kakak gua semua pergi menimba ilmu.oleh sebab untuk menjadi kakak yang sangat mithali gua pon bangun pagi sekali ngan adik2 gua untuk melihat mereka ke sekolah.maka dengan tidak rasminye gua akan menjerit jerit kat mereka yang memang lembap gila pagi pagi.sampai mak gua kate ceni..hang ni kecoh sangat lah kojah.haa kan dah kena sebijik.mase tu gua rase nak sambung tido je.


lagi satu jadi anak dara ni bukan boleh keluar rumah sukahati.kalau gua tanya mak gua mesti mak gua jawab camni "tannyelah ayah,hang kan hang ade ayah lagi"haaa kan dah banyak keje.kalau anak jantan kan.kadang2 tak sedor pon deme keluar tibe2 je dah balik muke peluh2.


lagi satu kan..kalau jadi anak dara ni kena sopan.kang makcik2 tak suka tak leh jadi menantu pilihan sobs.eh gua depan makcik2 gua rajen tau.gua salu jugak le tolong kalau gua pergi surau.tapi kalau gua malas sangat kan gua buat2 teman adik gua pegi maen dekat padang.padahal adik gua tu dah sunat pon.dah boleh jaga diri sendiri,


haa mengikut pengalaman gua jugak lah..kalau balik kampung paling susah.disebabkan beradik gua ramai jadi kami naek van.van mesti lah tingkap nye beso melebo lagi.jadi kalau tidur tu nak buat aksi pon susah..kalau letak kaki kat tingkap kang kereta sebelah hon.kalau orang laki tu boleh bantai nganga mulut lagi kdg2 gajah masuk mulut pon tak sedo.hahahaha gua over sangat ni!


lagi ye menjadi anak dara ni sangat merimaskan apabila datang ke majlis kawen.ditanya bila lagi nak kawen..hello makcik tak nampak ke muka gua yang babyface gila ni?!jadi selalunye anak dara ni dia malas nak pegi kenduri kawen.nak bersiap lagi nak pakai skarf lagi nak cari pin tudung lagi dah tu tetibe pulak tudung kedut adik terduduk atas tudung dah jenuh nak iron balek.


lagi satu kalau balik kampung ade kenduri kan mesti kena hidang lauk.penat tau tak!!abeh budak laki kojenye menyengeh je rase nak tampo sekor sekor.dah tu habes kenduri anak dara jugak nak basuh pinggan..makcik makcik mesti bising kalau duduk diam je.mase tu gua rase nak lari ke kebun je.habes kemas baru gua balik rumah.


haa lagi satu kalau kumpul sedara mara kami yang wanita ni haruslah menutup aurat ha tu tak nak sentuh.tapi kalau tido kne berempet hahahahah.naseb baek keluarga besar gua tak besar macam keluarga besar lu!jadi kami tidur dengan selesa mesa nye di dalam rumah tu.


lagi satu kalau anak dara ni kan..atok2 sedara selalulah nak ketuk belakang badan kalau boleh sampai nak tersedak termuntah dibuatnya tapi nak nanye kat kite dah makan ke belum hahaha..gua memang le rase nak senyum sangat sangat mase tu.sobs tibe2 gua rindu kat tok uda.hahahaha


lagi satu kan selalunya kat rumah anak dara yang kena hidang kalau nak makan.jadi gua pon tak puas hati lah.maka gua akan suruh adik2 lelaki gua buat sekali contohnye ;'ali hang amek cawan' "naufal hang bawak air dengan air basuh tangan".jadi secara automatik kerja gua akan berkurang.gua hanya perlu mengisi lauk kedalam mangkuk dan jugak meletak sudu kedalam mangkuk tersebut.tapi kalau ikan goreng gua tak letak sudu.gua letak pisau haa tu gua gurau je..tak lawak kan?oh adik perempuan gua akan mengisi nasik dan mengangkat pinggan.


eh gua ngantok lah..nanti gua sambung lagi..kalau ade cadangan boleh tinggalkan komen..kompem gua tak marah.ok bye uolllsss


p/s:hai dora!dia suruh gua sebut nama dia

4 comments:

Fatihah Nazri said...

ptt la lame, pnjg bong !

bella YOYO said...

rajin kau jah, aku mesin rumput je kat kampung tu.

Khadijah Fisol said...

eh nab gile!!!kau rajen siot!

Khadijah Fisol said...

rajen rajen rajen nab rajen!